سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 10
بازدید دیروز : 1
کل بازدید : 17417
کل یادداشتها ها : 23
خبر مایه


 

اشتباهات در طراحی وب, کاهش بازدیدکنندگان

هنگامی که وب‌سایتی درباره کسب‌وکار در حال آماده‌شدن است، امکان وقوع اشتباهات زیادی وجود دارد. به‌همین علت در اینجا فهرستی از بزرگ‌ترین اشتباهاتی را که ممکن است شرکت‌ها هنگام طراحی دوباره وب‌سایت‌شان یا ساخت یک سایت جدید انجام دهند، تهیه کرده‌ایم تا آنها را بشناسید و از آنها دوری یا اصلاح‌شان کنید.

فراموش‌کردن مخاطبان اصلی


تیم مدیریت پروژه و اعضای توسعه یک وب‌سایت، مخاطبان آن نیستند، بلکه مشتریان مخاطب شما خواهند بود. بیشتر شرکت‌ها این مساله را فراموش کرده و به‌جای تولید محتوایی که قابل‌پسند مشتریان باشد تا آنها را جذب کند، محتوای مورد علاقه خودشان را در وب‌سایت قرار می‌دهند. مشتریان باید احساس کنند شما آنها را در نظر گرفته‌اید، بنابراین تا حد امکان باید مشتریان و بازدیدکنندگان خود را بشناسید تا وب‌سایتی به آنها ارائه کنید که دقیقا با مخاطب صحبت کرده و مطالب مورد نظر او را نشان دهد. به یاد داشته باشید در حالی که ممکن است تصور کنید وب‌سایت شما درباره خودتان است (درباره محصولات و خدمات شما)، در واقع مشتریان هدف اصلی قرار گرفته‌اند.

 

نداشتن نسخه مناسب برای موبایل

 
امروزه تقریبا 20 درصد از ترافیک وب ازطریق دستگاه‌های موبایل ایجاد می‌شود. اگر سایت شما مشتری‌تان را مجبور به استفاده از یک واسط غیرموبایلی کند، ممکن است آن مشتری دیگر به سایت شما بازنگردد. راه‌حلش این است که مطمئن شوید سایت شما برای نمایش در دستگاه‌های موبایل بهینه‌سازی شده است. اگر پلتفرم مورد استفاده شما این گزینه را ندارد، چند ابزار و سرویس‌های کم‌هزینه در اختیار شما خواهد بود تا به شما در تولید نسخه موبایل وب‌سایت‌تان کمک کند.

کپارچه‌نشدن با سایت‌های رسانه اجتماعی


برای موفق‌شدن در دنیای امروز که برپایه رسانه‌های اجتماعی است، شرکت‌ها باید لینک‌هایی به کانال‌های رسانه اجتماعی خود در وب‌سایت‌شان و در صفحه اصلی ارائه کنند. اگرچه این کار بسادگی و به‌وسیله توابعی که در صفحه‌های محتوا کار گذاشته می‌شود انجام می‌گیرد، ولی اگر یک سازمان بخواهد سایت خود را در مرکز توجه قرار دهد، باید از عناصر و المان‌های اجتماعی استفاده کند.

استفاده از فلش

 
با وجود مشکلاتی که فلش ایجاد می‌کند، هنوز شرکت‌های زیادی وجود دارد که در وب‌سایت‌هایشان از این ابزار استفاده می‌کنند. اگر یک سایت فروش را مدیریت می‌کنید، فلش می‌تواند تاثیرات منفی زیادی در شانس شما برای فروش بگذارد؛ زیرا نمی‌تواند در دستگاه‌های سیار از جمله محصولات سیار شرکت اپل (آیفون، آیپد و...) اجرا شود. همچنین موتورهای جستجو نمی‌توانند به محتوایی که به‌وسیله فلش فراهم می‌شود، دسترسی داشته باشند. به این معنی که نمی‌توانید به همان سادگی که سایت‌های برپایه جاوا را برای موتورهای جستجو بهینه‌سازی می‌کنید، سایت‌های فلش را بهینه کنید.

 

میزبانی وب

هاستینگ

 

 






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ